Thursday, January 27, 2011

kalau kamooo ditempat si dya ap yg kamoo rasa!! baca lah selagi dya masih milik kita :)

    "jika kamoo memancing ikan..setelah ikan itu terlekat dimata kail, hendaklah kamoo mengambil ikan itu...
    jangan lah kamoo sesekali lepaskan ia semula ke dalam air begitu saja...kerana ia akan sakit oleh  kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup..."
   
   "Begitulah juga...... setelah kamoo memberi banyak pengharapan kepada seseorang setelah ia mulai menyayangimu hendaklah kamoo menjaga hatinya.janganlah sesekali kamoo meninggalkannya begitu saja..kerna dya akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dya mengingatimu.."
 
  "Jika kamoo menadah air biarlah berpada,..jangan terlalu mengharap takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh cukuplah sekadar keperluan muu.....apabila ia sekali ia retak...tentu sukar untuk kamoo menambalnya semula.. akhirnya ia dibuang......."




  "Sedangkan jika kamoo cuba menperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi, begitu juga jika kamoo memiliki seseorang,terimalah seadanya,... janganlah kamoo terlalu mengaguminya dan janganlah kamoo menganggapnya begitu istimewa... anggaplah dya manusia biasa.apabila dya sekali melakukan kesilapan bukan mudah bagi kamoo untuk menerimanya,..Akhirnya kamoo kecewa dan meninggalkannya......."




   "Sedangkan jika kamoo memaafkannya boleh jadi hubungan kamoo terus hingga ke akhirnya......Jika kamoo telah memiliki sepinggan nasi,..yang kamoo pasti baik untuk dirimu...mengenyangkannya.Berkhasiat.kenapa kamoo berlengah, cuba mencari makanan yang laen..terlalu ingin mengejar kelazatan,.kelak, nasi itu akan basi dan kamoo tidak boleh memakannya.kamoo akan menyesal."




  "Begitu juga jika kamoo telah bertemu dengan seorang insan....yang pasti membawa kebaikan..kepada dirimuuu..menyayangimu,mengasihimuu....mengapa kamoo berlengah, cuba membandingkannya dengan yang laen.....




"TERLALU MENGEJAR KESEMPURNAAN,KELAK,KAMOO AKAN KEHILANGANNYA APABILA DYAMENJADI MILIK ORANG LAEN,... KAMOO JUGA YANG AKAN MENYESAL........"



1 comment:

  1. Farah nya ayt tersentuh dijiwa sgt aiihh....
    aytnya bleh menyedarkan seseorang.....

    ReplyDelete